کسب و کار اینترنتی و آنلاین چیست؟
تجارت الکترونیکی نوعی تجارت است.
عمل تجاری به منزله معامله ای است که بر اساس انتقال مالکیت کالا یا خدمات در مقابل پرداخت توسط خریدار انجام می شود.
تجارت الکترونیکی “BTOC” و “BTOB” ، مستقیم یا غیرمستقیم
این خریدار می تواند هر دو باشد:
مصرف کننده نهایی (خواهیم گفت که این یک معامله BtoC: تجارت به مصرف کننده است)
از یک حرفه ای (معامله BtoB: تجارت به تجارت).
در این مورد دوم ، متخصص می تواند هر دو مورد را خریداری کند:
کالاهای تمام شده (به عنوان مثال دستگاه فتوکپی) ،
برای نیازهای خودش
یا فروش مجدد آنها ، به سایر افراد حرفه ای (فعالیت عمده فروشی) یا به مصرف کنندگان (فعالیت توزیع)
فقط کالاهای نیمه تمام ، مورد استفاده در فرآیند ساخت انجام شده توسط شرکت (به عنوان مثال: در ایرباس ، موتورها و صفحات فولادی): “خریدهای تولید”
خرده فروشی می تواند انجام شود:
زنده،
بلکه از طریق یک واسطه (به عنوان مثال: آژانس مسافرتی ، کارگزار و غیره)
یا یک مکان بازاری (به عنوان مثال: حراج ماهی).
معامله می تواند انجام شود:
با مراجعه به فروشنده یا واسطه ،
بلکه از راه دور ، که شامل فروش می شود:
تلفنی،
از طریق نمابر / نامه ،
و از طریق یک شبکه الکترونیکی.
تجارت الکترونیکی لزوماً در اینترنت انجام نمی شود
تجارت در یک شبکه باز مانند اینترنت (BtoC ، بلکه BtoB) در واقع بخشی از تجارت الکترونیکی است که معاملات انجام شده از طریق انواع مختلف کانال های رایانه ای را گرد هم می آورد.
در واقع ، اینترنت تنها کانال الکترونیکی نیست که می تواند برای انجام معاملات تجاری الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرد. این موارد همچنین می تواند به ویژه از طریق یک شبکه خصوصی یا از رایانه به رایانه دیگر انجام شود (به عنوان مثال سفارشات بین 2 سیستم ERP ، بسته های نرم افزاری مدیریت یکپارچه). بنابراین ، کارخانه های تولید آرد بدون هیچ گونه مداخله انسانی از نانوایی ها ، آبجوسازها و غیره سفارشات پر کردن دریافت می کنند ، به عنوان مثال ، در بخش هوانوردی نیز همین امر وجود دارد.
تعریف تجارت الکترونیکی
ایده های کسب و کار اینترنتی یکی از تعاملات الکترونیکی ممکن است. تجارت الکترونیکی بخشی از تجارت الکترونیکی است که دامنه آن بسیار گسترده تر است.
اتحادیه اروپا تجارت الکترونیکی BtoC را چنین تعریف می کند: “فروش کالا یا ارائه خدمات ، بدون حضور فیزیکی همزمان طرفین ، بین مصرف کننده و حرفه ای که برای انعقاد این قرارداد ، منحصراً از یک یا تکنیک های ارتباط از راه دور تر “.
فروش از راه دور شکل جدیدی از تجارت نیست. از زمان اوج دهه 1960 رشد قابل توجهی داشته است ، با این پیشنهاد که به صورت کاتالوگ ارائه می شود و از راه دور ، از طریق پست یا تلفن می توانید سفارش دهید. کانال “نمابر” از دهه 1990 و سپس “اینترنت” اضافه شده است.
با افزایش میزان نفوذ در خانوارها ، اینترنت در حال تبدیل شدن به کانال اصلی فروش از راه دور است ، بدون اینکه کانال های قدیمی مانند تلفن را کاملاً از بین ببرد.
این دستور را می توان در وب سایت انجام داد. اما سایر کانال های الکترونیکی نیز در حال توسعه هستند: پیام کوتاه ، برنامه های تلفن همراه در تلفن های هوشمند ، تبلت های لمسی ، تلویزیون های متصل و غیره